svenska
MENY

Berättelser med skuggor och ljus

Ett skolprogram för lågstadiet om hur berättelser är uppbyggda. I skolprogrammet inspireras vi av sagor och berättelser från runt om i världen. En berättelse behöver en början, något som händer i mitten och ett slut.

Skolprogram Berättelser med skuggor och ljus

Gemensamt tittar vi på den röda tråden och hittar på egna berättelser. Med hjälp av skuggfigurer, talande föremål, och den egna kroppen bygger vi nya sagor.

Berättelser berikar kreativitet och utvecklar fantasin. Vi jobbar med det muntliga berättandet med olika verktyg i små grupper och i helklass. Vi håller till i en avskild del i utställningen Tillsammans.

Skolprogrammet kopplar till läroplanen och skolans värdegrund. Här kan du ladda hem en lärarhandledning kopplat till programmet.

Skolprogrammet erbjuds enbart på plats i museet.

INFO & BOKNING

Målgrupp: Lågstadiet
Tid: ca. 60 minuter
Kostnad: Avgiftsfritt
Antal: max 30 elever per grupp men färre rekommenderas
Plats: På Världskulturmuseet i utställningen Tillsammans

BOKA HÄR

Du kan även boka pass via KuBo med starttider kl. 09.00.
(För skolor inom Göteborgs stad)

BOKA PÅ KuBo

Information inför skolbesök

Du når oss enklast på skolinfo@varldskulturmuseet.se