svenska
MENY

SPELSÖNDAG: PROVA PÅ ROLLSPEL

24 september 2023, kl. 14:00 - 16:00

Har du någonsin drömt om att stiga in i en annan tid och bli en hjälte i ett magiskt äventyr? Tycker du om att fantisera ihop med andra? Nu har du chansen att göra just det – kom och prova rollspel!

Var: Världskulturmuseet
Pris: Ingår i årskort, fri entré för dig under 19 år. Biljettbokning krävs.
Ytterligare information: Drop-in-platser släpps i mån av plats. Samling i museets entré. Rekommenderad ålder: från 13 år.
Plats på museet: Seminarierum 1-4
Rollspelstärningar i olika färger och former

BOKA BILJETT

Välkommen på äventyr i rollspelens värld! Du får testa att interagera med andra rollfigurer, lösa gåtor och fatta avgörande beslut som kommer att påverka handlingen.

Vi har erfarna spelledare på plats som ger dig all den vägledning du behöver för att tillsammans med andra skapa ett äventyr. Kom på egen hand eller ta med en vän - ingen tidigare erfarenhet behövs!

MEDVERKANDE SPELLEDARE

Mikael Börjesson, en av centralfigurerna i den svenska rollspelshistorien; har introducerat tusentals människor i rollspelshobbyn.

Fler spelledare tillkommer!